Вітаю Вас, Гість

Психологічна робота у школі.

Графік роботи:

Понеділок - 8:00 до 16:00

Вівторок - 8:00 до 16:00

Середа - 8:00 до 16:00

Четвер – методичний день

П´ятниця - 8:00 до 16:00

Роль психолога в школі

Навіщо потрібен психолог в школі? Робота психолога в школі нерозривно пов'язана з освітнім процесом. Для початківця фахівця школа - хороша можливість придбати цінний досвід роботи з людьми, з дітьми, досвід вирішення всіляких психологічних проблем. Але школа - це величезний соціальний інститут. Психолог працює не тільки з дітьми, а також і з педагогами та батьками. Основні напрями діяльності психолога в школі:

  • Психологічне просвітництво - формування у учнів, вихованців та їхніх батьків (законних представників), у педагогічних працівників і керівників освітніх установ потреби в психологічних знаннях, бажання використовувати їх в інтересах власного розвитку. Створення умов для повноцінного особистісного розвитку і самовизначення учнів, вихованців на кожному віковому етапі, а також у своєчасному попередженні можливих порушень у становленні особистості і розвитку інтелекту;
  • Психологічна профілактика - попередження виникнення явищ дезадаптації учнів, вихованців в освітніх установах, розробка конкретних рекомендацій педагогічним працівникам, батькам (законним представникам) з надання за допомоги в питаннях виховання, навчання і розвитку;
  • Психологічна діагностика - поглиблене психолого - педагогічне вивчення учнів, вихованців протягом усього періоду навчання, визначення індивідуальних особливостей і схильностей особистості, її потенційних можливостей у процесі навчання і виховання, у професійному самовизначенні, а також виявлення причин і механізмів порушень у навчанні, розвитку, соціальної адаптації.
  • Психологічна корекція - активний вплив на процес формування особистості в дитячому віці і збереження її індивідуальності, здійснюване на основі спільної діяльності педагогів - психологів, дефектологів, логопедів, лікарів, соціальних педагогів та інших фахівців, Ця робота включає в себе елементи гри і рисункові методи ( в залежності від віку дитини). Проведення позакласних заходів (класна година, КВК) також входять до компетенції психолога.
  • Консультативна діяльність - надання допомоги учням, вихованцям, їх батькам (законним представникам), педагогічним працівникам та іншим учасникам освітнього процесу в питаннях розвитку, виховання і навчання за допомогою психологічного консультування.

Складання психолого-педагогічної характеристики дитини, яка розкриває розвиток всіх сфер і психічних процесів, здоров'я. Також характеристика дає повну картину сімейного клімату, інтересів дитини і т.д. Консультування в школі грає дуже важливу роль: кожен батько чи педагог має право звернутися до психолога з проблемою, або просити про допомогу щодо дитини.

Школа для дитини є центром освоєння соціуму. Перший досвід міжособистісних відносин, засвоєння знань, і багато чого іншого - все це отримує дитина в школі. Саме тут необхідно виробити єдину лінію роботи і педагогів, і батьків, і психолога. Тільки при взаємному прийнятті рішень, при єдиних цілях, школа може претендувати на звання соціального інституту знань.

Від успішної роботи психолога залежать умови формування педагогічних завдань. Психолог може виявити причини неуспішності, расторможенности чи агресивності дітей. Потім робота ведеться з батьками учня. Хто краще може розібратися в поведінці дітей, як не їхні батьки? Успішне

РЕКОМЕНДАЦІЇ ПСИХОЛОГА БАТЬКАМ МАЙБУТНІХ ПЕРШОКЛАСНИКІВ

1. Оптимальною для першокласників вважається тривалість сну -12 годин на добу, для дітей середніх класів - до 9,5-10 годин, необхідно пам'ятати, що під час сну організм не тільки відпочиває. В цей час йде активна обробка інформації, отриманої під час активної діяльності. Цей складний і важкий процес відбувається тільки в тому випадку, коли сон спокійний, безперервний, повноцінний. Для того, щоб швидко заснути, необхідно лягати завжди в один і той же час. Прокидатися потрібно не пізніше семи годин, навіть коли уроки в школі йдуть у другу зміну.
3. Починати уроки потрібно з предметів середньої складності. Якийсь час піде на період спрацьованості. Потім потрібно братися за більш важкі предмети, а легкі робити в останню чергу. Який предмет вважати важким - повинен вирішувати кожен по-своєму.
4. Після кожних 40-50 хвилин занять необхідно робити 10-хвилинні перерви, під час яких найкраще зробити кілька гімнастичних вправ або легку домашню роботу. Щоб робота була більш ефективна, слід сідати за уроки в один і той же ча

5. У раціоні дитини необхідна присутність: - за дві години до сну салат: яблуко, морква, капуста, зелень, рослинне масло. Випити за 30 хвилин до сну стакан теплого молока; - вранці на сніданок фруктовий салат: яблуко, морква, родзинки, горіхи, лимон, мандарин, банан, чай з шипшиною.

Як підтримати прагнення дитини ходити в школу?

У перші тижні перебування в школі дитині дуже хочеться розповісти вдома про все побачене, почуте, пережите. Обов'язково підтримаєте це прагнення, сміливіше радійте перемогам і разом долайте труднощі. Підбадьорюйте вчинки дитини ласкавим словом або повчіть гірким мовчанням. Зрештою, дитина придбає у вашій особі близького друга. А адже це найважливіше.

Як правильно організувати виконання домашніх завдань?

1. Не дозволяйте всю роботу перекладати на ваші плечі, інакше пропаде головна мета домашніх завдань - самостійне їх виконання.
2. Навчіть користуватися розкладом уроків і правильно викладати необхідні підручники та приладдя на столі.
3. Привчіть дитину виконувати завдання спочатку в чернетці та самостійно долати всі труднощі.
4. При перевірці виконаного не поспішайте відразу все виправити, нехай дитина піде і подумає ще раз. Підказки робіть в самих крайніх випадках. Чи не нав'язуйте свою допомогу. Даруйте дитині радість власних перемог.
5. Для виховання організованості деяким хлопцям рекомендується вказувати годинник і засікати час.
6. Навчіть дитину самостійно збирати портфель, але не забувайте потім проконтролювати.

Як дізнатися про досягнення дитини, якщо вчителька поки ще не виставляє оцінок?

Успіхи в навчальній діяльності досягаються не відразу, і, щоб не відбити у хлопців бажання вчитися, працювати на уроках, вчителі відмовляються від негативних оцінок. Діти сприймають словесну оцінку своєї діяльності: похвалу, підбадьорювання, напуття.
А батьки дізнаються про свою дитину від вчителя: з характеристики або за результатами тестування.

Що робити, якщо ваша дитина не хоче йти в школу?


За даними психологів, приблизно 10% дітей не хочуть йти в школу, тому що чули про неї несхвальні висловлювання дорослих; близько 8% отримали негативний настрій від старших дітей. Малюки вірять в усі без доказів, тому дуже важливо, щоб майбутній першокласник отримував позитивну інформацію про школу від близьких людей. Друга причина - якщо дитина »не награвся", але його психіка дуже пластична, і, прийшовши в клас, він скоро почне відчувати задоволення від процесу навчання.Іноді для вирішення цієї проблеми досить дати зрозуміти дитині, що навчання в школі - це обов'язок кожної сучасної людини, і від дотримання цих обов'язків буде залежати ставлення до неї оточуючих.
Але не примушуйте малюка заздалегідь любити те, що він ще не пізнав.

Як визначити, чи готова дитина до школи?

Не існує чіткого переліку того, що повинен знати і вміти дитина до моменту надходження в школу. Держава зобов'язується організувати навчання дітей незалежно від їх здоров'я або ступеня готовності. Тому слід говорити лише про наявність ознак готовності до шкільного навчання.
1. Дитина повинна бути фізично готовий до цієї досить важкої в розумовому і фізичному плані роботи. Тому консультації у медиків - це обов'язковий етап підготовки до школи. Адже наявність у дошкільника гострих і хронічних захворювань або недорозвинення функціональних систем вимагає для нього специфічних умов.

2. Соціальна готовність - прояв активності в спілкуванні, допитливості, живого інтересу до всього навколишнього. Надмірна боязкість, байдужість можуть ускладнити процес адаптації до школи і вимагають уважного ставлення з боку батьків і вчителів.
3. Інтелектуальна готовність - володіння певною системою знань і умінь. Тут важливо пам'ятати: орієнтація на тести не повинна затуляти особистість і індивідуальність дитини. Не перестарайтеся - надмірно обізнаний дитина зможе швидко втратити свій пізнавальний інтерес до школи.
4. Бажання вчитися - найважливіший критерій. Підтримуйте інтерес дитини і ні в якому разі не залякуйте майбутніх першокласників.